Krachttraining

Misschien weet je wel dat overgewicht tegenwoordig net een ziekte lijkt. Steeds meer mensen hebben dan ook te kampen met overgewicht. Er komen dan ook steeds meer middelen op de markt die je voorhouden dat je snel veel kunt afvallen. Jammer genoeg werken deze middelen niet echt. Je zult nog altijd moeten bewegen als je wilt afvallen. Vooral krachttraining kan je hier goed bij helpen. Het is namelijk zo dat veel bewegen en een gezonde manier van eten zal zorgen dat je lichaam fit en slank blijft.

Krachttraining, wat is dat?
Krachttraining werkt eigenlijk heel makkelijk. Een bepaalde tijd houd je druk of rek op je spieren en botten. Je spieren en botten zullen dan weerstand bieden en ze zullen op deze manier steeds sterker worden. Je gewrichten zullen al snel soepeler worden en je lichaam leert om stabiel te zijn. Hierdoor zullen je spieren meer in massa toenemen. Hoe meer spieren hoe meer energie er verbruikt kan worden. Het zijn namelijk de spieren die veel energie nodig hebben en deze zullen ze halen uit je vet reserve.

Afslanken met krachttraining.
Eerst moet je kijken naar de tijd die je hebt om te gaan trainen. Ook moet je weten welke spieren je aan het werk gaat zetten en hoe vaak in de week je zult gaan trainen. Om echt te kunnen afslanken zal je het best drie tot vier keer per week krachttraining moeten doen. Dit dan ook nog het best tussen de 45 en 60 minuten.
Het voordeel van krachttraining is dat je spieren en de rest van je lichaam zich nog moet herstellen na de daadwerkelijke krachttraining. Hierdoor zal je lichaam nog 48 uur na de training doorgaan met het verbranden van calorieën.


Laat een reactie achter:

Laat een reactie achter